dimarts 25 abril 2023
El museu ha rebut la donació d'una obra de l'artista Xavier Carbonell (Olot, 1942-2015) per part de l'escultora Rosa Serra. Es tracta d'una pintura a l'oli sobre tela, de 46 x 64 cm., de l'any 2010, titulada "Après midi". Xavier Carbonell va ser pintor i dibuixant, fill de l'escultor Lluís Carbonell i Colom, amb qui es va iniciar al món de les arts. Posteriorment, va començar la formació artística reglada a l'Escola de Belles Arts d'Olot. A nivell artístic, va començar a fer paisatges i més endavant també es va dedicar a la figura femenina i la natura morta, amb composicions d’interiors que prenen com a referent l’artista Gustav Klimt. La seva obra ens trasllada a un univers de color, d’il·luminació diàfana, que irradia serenor, claror i lirisme. Es pot veure obra seva al Museu de la Garrotxa, així com el Palau Nacional de Belles Arts de Mèxic i a la seu del Comitè Olímpic Internacional de Lausana. Carbonell va pintar més de 1.700 quadres al llarg de la trajectòria. L'any 2015 l'Ajuntament d'Olot li va dedicar l'exposició retrospectiva “Xavier Carbonell, una vida lligada a l'art”.