divendres 22 abril 2022
La conferència anirà a càrrec de Ferran Manau, membre fundador del Museu Arxiu de Llavaneres, i es farà divendres 22 d'abril, a les 19.30 hores, a la sala de plens. El Museu Arxiu de Llavaneres participa en els actes de Sant Jordi 2022 amb una proposta molt interessant. Es tracta d'una xerrada que posarà llum a la història. Ferran Manau, membre fundador del Museu Arxiu de Llavaneres, explicarà qui era la família Llull de Sant Andreu de Llavaneres, des de l'any 1170 fins al 1915, quan la nissaga es va extingir. Ferran Manau explicarà les connexions amb els Llull de Barcelona i els Llull de Mallorca. Farà una descripció genealògica de la familia, estudiant el tronc central dels hereus i les diferents hereves de la nissaga. El ponent també s'endinsarà en les implicacions de persones de la familia Llull que es van enfrontar al poder feudal contra Guillem de Castellvell, senyor del Far, primer, i Pere Joan Ferre, senyor de Burriac i baró del Maresme, després. Finalment, els assistents podran conèixer detalls del patrimoni de la familia Llull i de la seva desfeta.