Tomàs Bel Sabatés (Barcelona, 1924 – 2014) fou un escultor català format a l'Escola Superior de Belles Arts de Sant Jordi entre els anys 1943 i 1947 on fundà juntament amb altres companys l'agrupació pictòrica Els Betepocs que, encapçalada per Josep Maria Garrut, procurà difondre l’art i la cultura arreu del territori mitjançant els anomenats Campaments Pictòrics. Allunyat dels circuits comercials de l'art —malgrat celebrà diverses exposicions en galeries barcelonines: Argos (1952) Syra (1955) i Nàrtex (1974)— conreà una obra sòlida de gran sensibilitat, avui escampada en col·leccions particulars, esglésies i entitats d'arreu del món. Paral·lelament va desenvolupar una important tasca docent com a professor de l'Escola d'Arts i Oficis Llotja des de finals de la dècada dels cinquanta fins la seva jubilació.  El Museu Arxiu de Llavaneres exposa una mostra de l'obra de l'artista en motiu del centenari del seu naixement.

Detalls

Dates: