L'obra de Raúl Capitani tindrà per sempre un lloc d'honor al Museu de Llavaneres. Cinc anys després de la seva primera exposició a Can Caralt, la seva vídua, Maria Passolas, va fer donació al museu de 19 obres del seu marit; era l'any 2019. Ara, el Museu de Llavaneres vol recordar la seva figura i li dedica la propera exposició. La mostra de gravats i dibuixos de Capitani es podrà veure a partir de divendres 12 de març.

L'exposició que ara presenta Can Caralt inclourà una trentena de gravats i dibuixos d'aquest artista argentí afincat a Mataró. La mostra s'obrirà el 12 de març, de 18 a 20 hores, i es podrà visitar fins a l'11 d'abril, com sempre amb aforament limitat i seguiment de les mesures de seguretat.

RAÚL CAPITANI

Raúl Capitani (Mendoza, Argentina, 1941 – Mataró, 2016) va estudiar Belles Arts i, a partir de 1964, va realitzar les primeres exposicions a l'Argentina i a Xile. A poc a poc, el seu art es va anar coneixent a altres països i el 1976 va exposar a Alemanya, Itàlia i França.

La situació a l'Argentina, amb el cop d’estat militar, va empitjorar i es va veure obligat a exiliar-se. El 1979 es va establir a Mataró, d’on eren els seus avantpassats materns. Ben aviat es va incorporar al món cultural de la ciutat. Va dirigir, durant més de deu anys, el taller de gravat del Patronat de Cultura de Mataró, des d’on va realitzar una importantíssima tasca de divulgació d’aquesta disciplina artística.

Capitani va dominar a la perfecció la tècnica del gravat, però també la pintura, l’escultura en fusta, el collage, així com la il·lustració de llibres i còmics. Va ser un gran admirador de la poesia de Lorca, Alberti, Espriu, Borges o Neruda, d’algun dels quals ha realitzat carpetes de gravats acompanyades de les seves poesies.

Detalls

Dates: